Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Drie op vijf financiële instellingen gebruikt printtechnologie voor minder CO₂ uitstoot

‘s-Hertogenbosch, 12 september 2018 – Voor 57 procent van de Nederlandse financiële instellingen zijn nieuwe printtechnologieën een manier om de CO₂ uitstoot te verkleinen en een bijdrage te leveren aan het milieu. Dat blijkt uit een nieuw Europees onderzoek in opdracht van Ricoh bij 785 financiële professionals. Het onderzoek wijst verder uit dat naast milieubelangen ook personalisering en kostenbesparingen een grote rol spelen in het kiezen voor nieuwe printtechnologieën. 

printtechnologie

Volgens 83 procent is het inspelen op de wensen van de klant, zoals papierloze interactie en meer gepersonaliseerd bankieren, een belangrijke ontwikkeling in de sector. Hierbij zet 58 procent al nieuwe printtechnologieën in om aan deze wensen tegemoet te komen. Maar liefst 93 procent van de Nederlandse financiële instellingen is zich bewust van de nieuwe wettelijke eisen die hiermee gepaard gaan. 

Maurits Aalders, Director Marketing Ricoh Nederland: “De financiële dienstensector is aan het veranderen. Nu challengers en start-ups concurreren met gevestigde spelers om klanten voor zich te winnen, verschuift de focus van de sector in een hoog tempo naar digitale interactie. Door digitalisering en nieuwe printtechnologieën kunnen financiële instellingen flexibeler concurreren met nieuwe, gebruiksvriendelijke fintechaanbieders.”

Alle Nederlandse financiële instellingen zeggen in staat te zijn om in te spelen op de vraag van de klant naar papierloze facturatie. De uiteenlopende eisen van klanten en de behoefte aan meer personalisering maken dat echter niet eenvoudig. Zo ervaart 79 procent van de Nederlandse financiële instellingen dat er klanten zijn die zich verzetten tegen de omschakeling naar papierloze facturatie. 

Klantvoorkeuren opslaan en de interactie personaliseren is dan ook cruciaal voor de loyaliteit van klanten. Naast nieuwe technologie doet 79 procent van de Nederlandse ondervraagde instellingen een beroep op nieuwe vaardigheden om beter in te kunnen spelen en te anticiperen op de veranderende verwachtingen van de klant. 

Aalders voegt hieraan toe: “Klanten van financiële instellingen zitten niet te wachten op overmatige of irrelevante communicatie. Nieuwe printtechnologieën helpen organisaties om het bankieren te stroomlijnen, kosten te besparen en tegemoet te komen aan de steeds milieubewustere consument.”

Lees meer op http://www.ricoh.nl/thoughtleadership

|Over Ricoh|

Ricoh laat mensen beter en makkelijker werken en leven. We helpen klanten informatie en documenten effectiever organiseren en creëren. Veilig, sneller, slimmer en duurzaam. Al meer dan 80 jaar doen we dat met document management solutions, IT services en commerciële en industriële printoplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2018 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.063 miljard yen (ongeveer 19.4 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: RicohNetherlands
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl
Blog: WerkTrends.nl