Auto Color Adjuster van Ricoh vereenvoudigt vakkundig kleurbeheer voor printprofessionals
04.10.2023

Auto Color Adjuster van Ricoh vereenvoudigt vakkundig kleurbeheer voor printprofessionals

Ricoh, ’s-Hertogenbosch, 4 oktober 2023 – De nieuwe Auto Color Adjuster van Ricoh helpt grafimediabedrijven door snel en vakkundig kleurbeheer nu uiterst eenvoudig te maken. Zo kunnen ze hun portfolio verder verbreden, het productieproces stroomlijnen én een consistente kwaliteit garanderen.

Auto Color Adjuster van Ricoh vereenvoudigt vakkundig kleurbeheer voor printprofessionals
Automatisch scannen, meten, beoordelen en bijsturen: de Auto Color Adjuster van Ricoh maakt professioneel kleurbeheer snel en eenvoudig

Vakkundig kleurbeheer kan behoorlijk complex zijn en specialistische kennis vergen. Om dit belangrijke proces sneller en eenvoudiger te maken, ontwikkelde Ricoh de Auto Color Adjuster. Hiermee zijn jouw medewerkers in staat om in een handomdraai ICC-profielen te genereren. Ook kunnen ze probleemloos de kleuren van een printopdracht exact afstemmen op een aangeleverd printvoorbeeld – zelfs als er op verschillende printsystemen tegelijk wordt geproduceerd. 

De voordelen 
Als grafimediabedrijf profiteer je volop van de Auto Color Adjuster. Een paar voorbeelden: 

– Perfect reproduceren: je kunt de kleuren van bestaande printmaterialen (ook als ze eerder misschien in offset werden gedrukt) perfect reproduceren. Dat maakt het binnenhalen van nieuwe printopdrachten nu een stuk makkelijker. 

– Geautomatiseerd meten en bijsturen: breid je markt uit richting opdrachtgevers bij wie constante kleur en kwaliteit een doorslaggevende rol spelen. Met de geavanceerde technologie van Ricoh is het razendsnel meten en accuraat bijsturen volledig geautomatiseerd. 

– Productiecapaciteit beter benutten: snel en eenvoudig kleurbeheer zorgt ervoor dat je je productiecapaciteit beter benut. Dankzij het automatisch genereren van ICC-profielen gaat je productiviteit omhoog en vormen ook herhaalopdrachten in kleine oplages geen enkel probleem. 

– Betere winstmarges: kleurkritische opdrachten hoeven niet meer te wachten op beoordeling en verwerking door een specialist. Dat geeft je optimale flexibiliteit in de productieplanning en maakt betere winstmarges mogelijk. 

– Gestroomlijnde printproductie: stroomlijn je printproductie, door steeds eenvoudig en snel te voldoen aan de afgesproken kwaliteitsstandaarden en door kleurvoorbeelden perfect te reproduceren. 

– Consistente kwaliteit: je kunt consistente kwaliteit garanderen, ook bij onderlinge vergelijking van verschillende opdrachten. Je kunt de productie van een opdracht zelfs probleemloos verdelen over meerdere printsystemen op verschillende locaties. Die zekerheid zorgt ervoor dat je de afgesproken levertijd altijd haalt, zonder het risico op kostbare herdrukken vanwege klachten over de kwaliteit. 

Nieuwe markten veroveren 
Gabriëlle Impens, Senior Product Marketeer, Ricoh Nederland, stelt: “Handmatig kleurbeheer door een specialist is tijdrovend. Het zoeken naar de juiste instellingen en het oplossen van problemen gaat bovendien ten koste van de productiviteit. Dat zet de winstmarges nog verder onder druk. De Auto Color Adjuster van Ricoh brengt hier verandering in, door vakkundig kleurbeheer sterk te vereenvoudigen. Dat biedt grafimediabedrijven de kans nieuwe markten te veroveren.” 

Event: Kleurrijke safari 
De Auto Color Adjuster van Ricoh is nu beschikbaar in Nederland en de hele EMEA-regio. Grafimediabedrijven kunnen uitgebreid kennismaken met de mogelijkheden van de Auto Color Adjuster tijdens ons ‘Kleurrijke safari’ evenement op woensdag 8 november in de Beekse Bergen. Schrijf je nu in! 

Ga voor meer informatie naar www.ricoh.nl.

|Over Ricoh|

Ricoh laat je werkplek echt voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2022 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Contact:
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl

Volg ons!

Linkedin - logo  Facebook - logo  X - logo  Youtube - logo

Ga voor meer informatie naar ricoh.nl of werktrends.nl