Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

Data B. Mailservice versterkt positie in hoogvolume inkjet met Ricoh VC20000

’s-Hertogenbosch, 28 september 2020 - Data B. Mailservice, specialist in crossmediale documentstromen, is het eerste bedrijf in Europa dat voor de Ricoh VC20000 kiest. Het bedrijf maakte al in 2012 overtuigd – en met succes – de overstap naar full colour inkjet printen met de installatie van een Ricoh IP5000. Nu versterkt ze haar positie op de markt nog verder met het nieuwe Ricoh VC20000 hoogvolume inkjetproductiesysteem. Directeur Liana Willems-Klaster: “Print blijft belangrijk, naast alle digitale kanalen.”

Data B. Mailservice versterkt positie in hoogvolume inkjet met Ricoh VC20000

Data B. Mailservice biedt haar klanten een uitgebreid pakket aan digitale dienstverlening. Tegelijkertijd weet ze het printvolume steeds op peil te houden. “Print blijft relevant”, stelt Liana Willems-Klaster, “maar dat vereist wel dat we voortdurend scherp blijven opereren. Zeker in onze markt van transactiemail is de capaciteit en dus de concurrentie groot. De investering in de nieuwe rotatieve Ricoh VC20000 zet ons hierbij opnieuw op een voorsprong. Het is een zeer compact systeem, dat een hoge printkwaliteit biedt tegen een zeer aantrekkelijk kostenplaatje. We waren direct overtuigd, toen we dit systeem in het Customer Experience Centre van Ricoh in Telford zagen. Andere partijen kunnen niet tegen deze prijs/kwaliteitsverhouding op.”

Blijven innoveren

De Ricoh VC20000 heeft dankzij het slimme ‘single engine duplex’-concept genoeg aan een beperkt vloeroppervlak om dubbelzijdig full colour te produceren bij een snelheid van 150 meter per uur. Sander Sondaal, directeur Commercial Print Sales bij de Commercial and Industrial Printing Group van Ricoh Europe, is er trots op dat Data B. Mailservice met deze installatie opnieuw voor Ricoh kiest: “Dit is precies waarom we bij Ricoh op het gebied van inkjet voortdurend blijven innoveren. Alleen zo kunnen wij én onze klanten het verschil blijven maken in de snel veranderend markt.”

Verschuiving van printvolumes

Met de introductie van full colour inkjet zette Data B. Mailservices acht jaar geleden al in op de creatie van een ‘white paper factory’, legt Willems-Klaster uit: “De digitaliseringsslag die op dat moment snel op gang begon te komen, zorgde voor een verschuiving van printvolumes. Wij grepen die ontwikkeling aan om ook direct een efficiëntieslag te maken door het printen op voorbedrukte formulieren te gaan vervangen door full colour producties op blanco papier.”

Onder haar opdrachtgevers telt Data B. Mailservice veel gemeentelijke overheden en bijvoorbeeld verzekeraars. Zij zagen al snel de voordelen van deze nieuwe werkwijze, zoals de flexibiliteit om snel aanpassingen te kunnen doen zonder voorraden te moeten weggooien. “Binnen een jaar hadden we 95 procent van de klanten omgezet van voordrukken naar full colour inkjet”, vertelt Willems-Klaster. Al snel volgde daarom een tweede IP5000, die later weer werd vervangen door het Ricoh VC60000 hoogvolume inkjetproductiesysteem. “Met die printer maakten we een volgende slag in kwaliteit. De verschuiving van printvolumes zorgt er namelijk voor dat we, naast ons specialisme van transactiemail, nu ook steeds meer bijsluiters en folders produceren.”

Klik hier voor meer informatie over de Ricoh VC20000.

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company brengt Ricoh organisaties vooruit. We helpen professionals optimaal samen te werken. Met innovatieve technologie die informatie altijd en overal beschikbaar maakt. Veilig, efficiënt en duurzaam. Al meer dan 85 jaar doen we dat met document management solutions, IT services en commerciële en industriële printoplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2021 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 1.682 miljard yen (ongeveer 15.1 miljard USD). 

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: RicohNetherlands
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl
Blog: WerkTrends.nl