Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

IDC MarketScape-rapport noemt Ricoh als leider in document workflow services

IDC MarketScape report notes services-led, customer-first strategy differentiates Ricoh, citing its focus on understanding customers’ environments and building a broad portfolio 

TOKIO, 3 oktober 2016 – IDC heeft Ricoh benoemd als leider op het gebied van documentworkflow services. De “IDC MarketScape: Worldwide Document Workflow Services Hardcopy 2016 Vendor Assessment” (doc # US40994416, september 2016) en het bijbehorende “IDC Vendor Snapshot 2016: Ricoh on Document Workflow Services” (doc # US41732616, september 2016) geven dit aan. Ricoh is al zes jaar toonaangevend in de MarketScapes van IDC met Managed Print Services, Managed Document Services en de overgang naar document workflow services.  

De IDC rapporten benadrukken Ricoh’s wereldwijde expertise in schaalbare, end-to-end-oplossingen in documentbeheer, zowel op het vlak van hardcopy, papieren documenten als digitaal. Het Snapshot-rapport richt zich vooral op Ricoh’s inzet op een services-gestuurde organisatie en de toenemende inspanningen van het bedrijf om haar portfolio wereldwijd te standaardiseren. De analisten van IDC stellen vast dat Ricoh in het kader van een klantgerichte benadering grote nadruk legt op een diep inzicht in de klantsituatie: de omgeving, de processen en de knelpunten waar de klant tegenaan loopt.

Quote IDC

 “Als we kijken naar de strategie van Ricoh zien we dat het bedrijf de behoeften uit de markt op het gebied van workflows aanpakt met een grote verscheidenheid aan oplossingen en diensten, naast de gevestigde hardware-tak,” zegt Robert Palmer, Research Director, Imaging, Printing, and Document Solutions bij IDC. “Ricoh is er vooral heel goed in om haar oplossingen af te stemmen op de specifieke knelpunten die klanten ervaren en zo end-to-end-verbeteringen aan te bieden. Dit doen ze door hun inzicht en expertise in te zetten om deze knelpunten bloot te leggen, te identificeren en aan te pakken. Dankzij haar uitgebreide portfolio kan Ricoh voor veel verschillende behoeften een oplossing bieden.”

Volgens het IDC MarketScape-rapport is “Ricoh gericht op het leveren van diensten met toegevoegde waarde... en de oplossingsgerichte benadering biedt de flexibiliteit die nodig is om klanten volledig naar tevredenheid te helpen, ongeacht in welk stadium van digitalisering ze zich bevinden.” Dankzij deze klantgerichte benadering kan Ricoh haar expertise wereldwijd inzetten en daarbij een constante hoge kwaliteit leveren. Meer informatie over het service-aanbod van Ricoh vindt u op http://www.ricoh.nl/diensten-en-oplossingen/index.aspx

Over IDC MarketScape: MarketScape is een door IDC ontwikkeld analysemodel van leveranciers, dat een overzicht geeft van het concurrentievermogen van ICT-leveranciers (informatie- en communicatietechnologie) in een bepaalde markt. De onderzoeksmethode maakt gebruik van een strikte scoremethode op basis van kwalitatieve en kwantitatieve criteria, weergegeven in een grafische illustratie van de marktpositie van elke leverancier op de desbetreffende markt. MarketScape van IDC biedt een helder kader waarin het aanbod van producten en diensten, de mogelijkheden en strategieën, en factoren voor huidig en toekomstig marktsucces van IT- en telecommunicatieleveranciers op een zinnige wijze kan worden vergeleken. Daarnaast biedt dit kader de kopers van technologie een 360-graden assessment van de sterke en zwakke punten van huidige en potentiële leveranciers. 

|Over Ricoh|

Ricoh is een wereldwijd technologiebedrijf dat al meer dan 80 jaar de manier waarop mensen en organisaties werken transformeert. Vanuit de tagline imagine. change. helpt Ricoh met services en technologieën die inspireren tot innovatie, aanzetten tot duurzaamheid en helpen de business te groeien. Dit doen we met oplossingen op het gebied van printing, document management, production printing, visual communications, IT- en outsourcingsdiensten, digitale camera’s en industriële oplossingen. 

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat afliep op 31 maart 2016 realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.209 miljard yen (ongeveer 19.6 miljard USD). 

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: ricohnederland
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl
Blog: WerkTrends.nl