Ricoh in Gartner Magic Quadrant voor Outsourced Digital Workplace Services
20.03.2023

Ricoh in Gartner Magic Quadrant voor Outsourced Digital Workplace Services

Ricoh Nederland, ’s-Hertogenbosch, 20 maart 2023 – Ricoh is opnieuw opgenomen in een onderzoeksrapport van adviesbureau Gartner: de Magic Quadrant van 2023 voor ‘Outsourced Digital Workplace Services (ODWS) Worldwide’. Gartner plaatste dit jaar 17 leveranciers in deze Magic Quadrant.

Ricoh in Gartner Magic Quadrant voor Outsourced Digital Workplace Services

Meer betrokkenheid, productiviteit en flexibiliteit

Gartner definieert ODWS als de markt voor Managed Workplace Services, die diensten, tools en mogelijkheden leveren ter bevordering van de digitale werkplek vanaf elke locatie. Een digitale workplace-strategie is een reeks systemen en processen, waardoor flexibel werken mogelijk is. Bedrijven in Gartners lijst gebruiken technologie om de bedrijfscapaciteiten bij hun klanten te verbeteren.

Beoordelingscriteria

Gartner beoordeelde de 17 leveranciers op de volledigheid van hun visies en het vermogen om Outsourced Digital Workplace Services (ODWS) te realiseren. Deze beoordeling behandelt de volgende onderwerpen:

  • Ondersteuning op afstand voor eindgebruikers (voorheen servicedesk)
  • Apparaatondersteuning voor eindgebruikers, inclusief ondersteuning voor desktops, laptops, mobiele apparaten, ODWS IoT's, randapparatuur, slimme lockers, support kiosks en ondersteuning op basis van augmented reality (AR)
  • PC provisioning voor zowel fysieke als virtuele apparaten (PCaaS, DaaS en VDI)
  • Diensten die afgestemd zijn op de gebruikerservaringen en ‘experience level agreements’ (XLAs)
  • Gebruik van ‘self healing analytics’ en op AI gebaseerde automatisering
  • Diensten om de gebruikerservaringen én bedrijfsresultaten te verbeteren.

Oplossingen voor hybride werken

Ricoh ondersteunt organisaties wereldwijd met een breed aanbod aan oplossingen en diensten om hybride werken te faciliteren. Denk aan oplossingen voor digitalisering, procesautomatisering, inrichting van de werkomgeving, cybersecurity en graphic communications. Ook ondersteunt Ricoh organisaties met de flexibilisering van de IT-infrastructuur en (de transitie naar) werken in de cloud.

Verandering teweegbrengen

Eugene Kersjes, CEO van Ricoh Nederland, vertelt: “Onze continue ontwikkeling als Digital Services Company maakt ons de ideale partner voor organisaties die willen gebruikmaken van een breed scala aan digitale diensten. Dat Gartner ons nu opnieuw heeft onderscheiden in de Magic Quadrant is voor ons het bewijs dat we oplossingen bieden die onze manieren van werken inderdaad (ten positieve) veranderen. We kijken ernaar uit om hen ook in de toekomst vooruit te blijven helpen, bijvoorbeeld met procesautomatisering en technologische innovaties waarmee medewerkers meer creativiteit en voldoening ervaren.”

Download hier de Gartner’s Magic Quadrant van 2023 voor ‘Outsourced Digital Workplace Services’.

*Gartner, “Magic Quadrant for Outsourced Digital Workplace Services”, door Daniel Barros, DD Mishra, Biswajit Maity en Karl Rosander, 13 maart 2023.

Disclaimer van Gartner

Gartner onderschrijft geen van de leveranciers, producten en diensten die in onderzoekspublicaties worden vermeld. Daarnaast beveelt Gartner technologiegebruikers niet aan om enkel samen te werken met de leveranciers met de beste beoordelingen of andere specifieke aanduidingen. De onderzoekspublicaties van Gartner behelzen de subjectieve beoordelingen van de onderzoeksorganisaties waarmee Gartner samenwerkt en mogen dan ook niet worden opgevat als feitelijke beweringen. Gartner geeft ook geen garanties, expliciet of impliciet, betreffende dit onderzoek, ook niet over de handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel. 

GARTNER is een geregistreerd handelsmerk en servicemerk van Gartner en Magic Quadrant is een geregistreerd handelsmerk van Gartner, Inc. en/of van VS- en internationale filialen en worden in dit artikel gebruikt met toestemming. Alle rechten voorbehouden.

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl