Ricoh positioned by Gartner® in its 2024 Magic Quadrant™ for Outsourced Digital Workplace Services for fourth consecutive year
27.03.2024

Ricoh voor vierde keer op rij in Gartner Magic Quadrant™ voor Outsourced Digital Workplace Services

Ricoh Nederland, ‘s-Hertogenbosch, 27 maart 2024 – Ricoh is opnieuw opgenomen in het onderzoeksrapport van adviesbureau Gartner: de Magic Quadrant van 2024 voor ‘Outsourced Digital Workplace Services (ODWS) Worldwide’. Dit is de vierde keer op rij dat Ricoh door Gartner deze erkenning krijgt in de ODWS-markt. 

Gartner definieert ODWS als de markt voor uitbestede digitale werkplekdiensten. De leveranciers in deze markt voorzien organisaties en hun medewerkers niet alleen van technologie, apparatuur en applicaties. Zij bieden ook advies, implementatie en ondersteuning in het gebruik ervan. 

Ricoh positioned by Gartner® in its 2024 Magic Quadrant™ for Outsourced Digital Workplace Services for fourth consecutive year

Criteria

Gartner beoordeelde de leveranciers op diverse criteria, waaronder de volledigheid van hun visie en het vermogen om Outsourced Digital Workplace Services (ODWS) te realiseren. Ricoh is één van de 18 bedrijven die dit jaar in het Magic Quadrant zijn geplaatst. 

Breed aanbod

Ricoh ondersteunt organisaties wereldwijd met een breed aanbod aan oplossingen en diensten om hybride werken te faciliteren. Denk aan oplossingen voor digitalisering, procesautomatisering, inrichting van de werkomgeving en documentbeheer. Het complete dienstenaanbod van Ricoh verbindt fysieke werkplekken met virtuele vergaderruimtes en medewerkers op afstand. Het zorgt ervoor dat teams soepel kunnen verbinden, samenwerken en creëren, waar medewerkers zich ook bevinden. 

Mensgerichte werkomgevingen

Huib Kolen, Manager Products Marketing & Programs, Ricoh Nederland, vertelt: “Dat we opnieuw erkenning krijgen van Gartner in het Magic Quadrant, bevestigt dat we succesvol zijn in het inrichten van werkomgevingen waarin de mens centraal staat en die het bedrijfsproces verbeteren. We investeren continu in onze digitale diensten en technologieën, zodat deze blijvend aansluiten op de veranderende behoeften van onze klanten. We zijn dan ook bijzonder trots op deze erkenning, die de effectiviteit van ons aanbod onderstreept. We bouwen hierop voort en blijven werken aan slim ingerichte digitale werkplekken, procesautomatisering en technologische innovaties zodat werknemers succesvol kunnen zijn in hun werk.”

Download hier de Gartner Magic Quadrant™ 2024 voor Outsourced Digital Workplace Services

Gartner Disclaimer

Gartner onderschrijft geen van de leveranciers, producten en diensten die in onderzoekspublicaties worden vermeld. Daarnaast beveelt Gartner technologiegebruikers niet aan om alleen samen te werken met leveranciers met de beste beoordelingen of andere specifieke aanduidingen. De onderzoekspublicaties van Gartner behelzen de subjectieve beoordelingen van de onderzoeksorganisaties waarmee Gartner samenwerkt en mogen niet worden opgevat als feitelijke beweringen. Gartner geeft geen garanties, expliciet of impliciet, betreffende dit onderzoek, ook niet over de handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel. 

Gartner, Magic Quadrant for Outsourced Digital Workplace Services, door analisten: Karl Rosander, Biswajit Maity, Matt Baldino, Andrea Lanzavecchia en Daniel Barros, 11 maart 2024.

Sinds 2022 vervangt het wereldwijde rapport de drie regionale rapporten voor Magic Quadrants voor Noord-Amerika, Europa en Azië/Pacifische regio, genoemd Magic Quadrant for Managed Workplace Services.

GARTNER is een geregistreerd handelsmerk en servicemerk van Gartner en Magic Quadrant is een geregistreerd handelsmerk van Gartner, Inc. en/of van VS- en internationale filialen en worden in dit artikel gebruikt met toestemming. Alle rechten voorbehouden.

|Over Ricoh|

Ricoh laat je werkplek echt voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2022 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Contact:
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl

Volg ons!

Linkedin - logo  Facebook - logo  X - logo  Youtube - logo

Ga voor meer informatie naar ricoh.nl of werktrends.nl

Laatste nieuws

Ontvang maandelijks inspiratie, kennis en praktijkverhalen rondom hybride werken, slim werken, veilig werken, werken in de cloud en (professioneel) printen. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Schrijf je in