Cookiebeleid

Ricoh maakt gebruik van tools voor gegevensverzameling, zoals cookies, om uw ervaring met het gebruik van deze site te verbeteren. Informatie over het wijzigen van deze instellingen en over cookies vindt u hier.

SchultenPrint met vijfde kleur en grootformaat op volle sterkte het jubileumjaar in

Schultenprint_1

Wit en glansvernis toner van Ricoh geven kerstkaarten extra cachet

Zoetermeer, 22 december 2016 - De laatste weken van het jaar zorgen bij SchultenPrint in Zoetermeer traditiegetrouw voor topdrukte. Naast de dagelijkse orderstroom moeten er in korte tijd meer dan 160.000 online bestelde kerstkaarten worden geproduceerd. “Eigenlijk is het hier nooit rustig”, relativeert Eric Schulten de hectiek. Hij vernieuwde dit jaar het machinepark en versterkte het team. Hierdoor kan hij nu flexibel en snel op dit soort piekmomenten reageren.

Met de installatie van een Ricoh Pro C9100, Pro C7100X en Pro L4100 haalde SchultenPrint niet alleen meer capaciteit in huis, maar ook een reeks nieuwe mogelijkheden, vertelt oprichter en eigenaar Eric Schulten: “Dankzij de Ricoh Pro L4100 hoef ik grootformaatopdrachten, voor bijvoorbeeld posters en rolbanners, niet meer uit te besteden. Door zelf te produceren heb ik de kwaliteit en service bij deze orders veel beter in de hand. Ook kan ik snel schakelen, omdat de latex-inkten direct droog zijn en het drukwerk dus direct verder verwerkt kan worden. De Ricoh Pro C9100 zorgt er met zijn hoge uptime voor dat ik grote volumes full colour drukwerk snel en betrouwbaar kan produceren. Met de mogelijkheid om in een doorgang een drukvel tot 700 mm lengte tweezijdig te bedrukken, kunnen we A4-folders van 6 pagina’s aan maar ook omslagen op breed formaat.”

Speciale effecten en toegevoegde waarde met witte toner
De Ricoh Pro C7100X biedt dankzij de vijfde kleur kansen om drukwerk met extra attentiewaarde te produceren. Met de witte toner kunnen mooie effecten op donkere papiersoorten bereikt worden en dat komt natuurlijk goed van pas op bijvoorbeeld de winterse kerstkaarten. “We drukken ook regelmatig wit als eerste kleur, om er daarna full colour overheen te zetten. Dat werkt bijvoorbeeld heel goed op aluminium gecoate substraten.” Schulten noemt de transparante glansvernis van Ricoh ‘een echte aanvulling’: “We zoeken voortdurend naar nieuwe toepassingen. Door bijvoorbeeld eerst een matlaminaat aan te brengen en daar glansvernis op aan te brengen, kunnen we glanseffecten creëren die niet onderdoen voor spot UV-lak.”

Inspireren met voorbeelden
Om bestaande en nieuwe opdrachtgevers een goede indruk te geven van alle mogelijkheden van onder andere de vijfde kleur en ze te inspireren tot nieuwe toepassingen, heeft SchultenPrint zijn website vernieuwd. Er wordt ook gewerkt aan een eigen swatchbook: “We leggen nu de laatste hand aan een swatchbook om te laten zien wat we kunnen. Er zitten voorbeelden in van glans- en mateffecten en van het gebruik van witte toner op allerlei papiersoorten en substraten. Deze machines kunnen ook uitstekend op een oppervlak met reliëf of structuur drukken.”

Met vertrouwen richting jubileumjaar 2017
SchultenPrint viert in januari 2017 het 10-jarig bestaan. Eric Schulten kijkt tevreden terug en is trots op het fundament dat hij heeft gelegd: “Er breekt nu een nieuwe fase aan, waarin we voortbouwen op wat we hebben bereikt maar ook onze blik verbreden. De markt is de afgelopen jaren flink veranderd en daar moeten we goed op inspelen. Naast ons werk voor andere drukkerijen, intermediairs en bijvoorbeeld een portal zoals kerstkaarten.nl, gaan we ons nu ook nadrukkelijker op de directe business to business markt richten. We zien volop kansen en om die te kunnen grijpen, moet je blijven investeren in je toekomst.”

|Over Ricoh|

Ricoh laat mensen beter en makkelijker werken en leven. We helpen klanten informatie en documenten effectiever organiseren en creëren. Veilig, sneller, slimmer en duurzaam. Al meer dan 80 jaar doen we dat met document management solutions, IT services en commerciële en industriële printoplossingen.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2018 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.063 miljard yen (ongeveer 19.4 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie: 
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
LinkedIn: RicohNetherlands
Facebook: ricohnederland
YouTube: ricohnl
Blog: WerkTrends.nl