homeback to menu
Overzicht

Leading Change at Work

Technologie verandert de manier waarop we (samen)werken. Ricoh helpt je bij die verandering in elke fase. Voor een naadloze overgang naar een flexibele werkomgeving, waar professionals altijd en overal optimaal samenwerken.
Ontdek onze oplossingen
Business service
Digital Workspace

Altijd en overal samenwerken

Het gaat er niet om waar je werkt, maar hoe je werkt. Ricoh ondersteunt je bij de ontwikkeling en implementatie van digitale, flexibele werkplekken. Zodat medewerkers efficiënt samenwerken en meer uit hun dag halen, waar zij ook werken.
Ontdek onze oplossingen
Business Process Management

Optimaliseer je processen

Automatiseer handmatige, arbeidsintensieve werkzaamheden. Bespaar kosten én houd tijd over voor werk dat er echt toe doet. Houd je medewerkers betrokken, productief en werk met meer plezier, dankzij gestroomlijnde processen.
Ontdek onze oplossingen
Cloud & IT-infrastructure

Klaar voor de cloud

Ontdek hoe je de cloud en IT-infrastructuur optimaal inricht en beheert, zodat je flexibeler, productiever én veiliger werkt. Ricoh ondersteunt je met uitgebreid advies en schaalbare oplossingen, waarmee je een flexibele werkomgeving mogelijk maakt.
Ontdek onze oplossingen
Cybersecurity

Houd je organisatie 24/7 veilig

Hybride werken en het toenemend gebruik van mobiele devices (ook thuis) zet het security-vraagstuk in een nieuw daglicht. Houd je gegevens, informatie, systemen en IT-infrastructuur 24/7 veilig met cybersecurity door Ricoh.
Ontdek onze oplossingen
Digital Experience

Optimaliseer de klantbeleving

Overtref de klantverwachtingen in elke fase van de customer journey. Wij ontwikkelen, implementeren en beheren oplossingen voor medewerkers zodat zij een onuitwisbare indruk achter kunnen laten bij (potentiële) klanten.
Ontdek onze oplossingen
Graphic Communications

Overtref klantverwachtingen met innovatief printwerk

Vergroot je concurrentievoordeel en overtref klantverwachtingen met de mogelijkheden in print. Bij Ricoh ondersteunen we je met slimme services en hardware, software en workflow-oplossingen op maat.
Ontdek onze oplossingen
Kantoorprinters en software

Print altijd en overal, soepel en snel

Van kantoorprinters tot multifunctionele printers. Ricoh biedt een breed assortiment aan hoogwaardige printoplossingen. Met tal van mogelijkheden in snelheid, omvang en configuraties vind je altijd een model dat past  bij jouw organisatie.
Ontdek onze oplossingen
Overzicht

24/7 antwoord op je vraag

Hulp nodig bij een product of heb je een andere vraag aan ons? Je kunt hier terecht voor support, advies en snelle oplossingen. Ons team staat voor je klaar.
Naar support
AV technology and management
Overzicht

Altijd op de hoogte

Lees het laatste nieuws, blijf op de hoogte van onze productinnovaties en ontdek welke evenementen we organiseren.
Blijf op de hoogte
News and events from Ricoh
Onze organisatie

Wie we zijn en wat we doen

Kies je voor Ricoh? Dan kun je rekenen op een team van specialisten met focus op jouw branche. Zij kennen de kansen en uitdagingen van je organisatie. Zo ontvang je advies op maat, op een manier die bij je past.
Ontdek Ricoh
Overzicht

Stel ons je vraag

Wil je meer informatie over onze oplossingen en diensten? Heb je support nodig of heb je een vraag over je account of een factuur? Ons team staat voor je klaar.
Neem contact met ons op
Brand & Business Communication
Overzicht

Altijd op de hoogte van actuele ontwikkelingen

Welke ontwikkelingen spelen er op dit moment in de branche? Wat zijn de trends? En kun je hier als organisatie op inspelen? Lees onze onderzoeken, e-books en whitepapers en doe waardevolle inzichten op.
Doe inspiratie op
Ricoh Insights - Overview

Kleinere merken vinden klant belangrijker

Ricoh Nederland – Europese consumenten (53%) vinden dat kleinere merken hun behoeften belangrijker vinden dan grotere merken. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van technologiespecialist Ricoh. Slechts een vijfde (21%) van de respondenten gelooft dat grotere merken meer aandacht aan hen besteden, ook al hebben deze bedrijven meestal meer middelen ter beschikking.

Ricoh 53%

Het midden- en kleinbedrijf (mkb) is volgens de Europese Commissie goed voor 99% van alle ondernemingen op het continent. Uit het onderzoek komen kansen naar voren om de klantentrouw te vergroten door een uitmuntende klantenservice. Ambitieuze mkb-ondernemingen moeten er echter voor zorgen dat ze niet te opdringerig zijn. Volgens 61% van de consumenten moeten merken, ongeacht de grootte, transparant zijn over de klantgegevens die ze over hen verzamelen.

Maurits Aalders, Director Marketing bij Ricoh Nederland: “De keuzes voor consumenten om hun geld te spenderen zijn eindeloos. Dus zorgen merken die er bovenuit steken ervoor dat hun klanten zich gewaardeerd voelen. Het midden- en kleinbedrijf ontwikkelt zich duidelijk in de goede richting, maar de ondernemingen moeten de kwaliteit van hun klantenservice benutten om hun grotere concurrenten een stap voor te blijven. Dat begint met het gebruik van technologie om hun efficiëntie en snelheid, maar ook hun kennis van de klanten te verbeteren.”

Slimmer gebruik van technologie om persoonlijk te communiceren met de klant is onmiskenbaar een belangrijke troef. Slechts een kwart (27%) van de respondenten vindt de beste merken, ongeacht hun grootte, niet degene die innovatieve technologie gebruiken voor hun klanten. Kleine ondernemingen lijken nog heel wat vooruitgang te kunnen boeken.

Aalders vervolgt: “Uit ander onderzoek onder het middenbedrijf in het bijzonder blijkt dat slechts 36% vindt dat deze ondernemingen hun klantenservice hebben verbeterd door digitale technologieën te gebruiken. Investeren in business intelligence om de communicatie persoonlijk te maken en zo de consumenten (en een groter deel van de markt) voor zich te winnen, moet een centrale focus zijn voor deze motor van de Europese economie.”

Lees meer op http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/nl/triple-r

| Informatie voor redacteurs |

Censuswide organiseerde in opdracht van Ricoh een enquête bij 3600 consumenten in 23 landen in Europa en Zuid-Afrika. In Nederland namen 125 consumenten deel aan het onderzoek. Het onderzoek maakte gebruik van kwantitatieve en kwalitatieve technieken om inzichten te verschaffen over de interactie die consumenten verwachten van merken in elke fase van het klantentraject. Ricoh heeft de Triple R-status toegekend aan merken die volgens Europese consumenten uitmunten in elke fase. 

  • Reach (bereik) – de consumenten geven aan dat ze met name toegang tot externe recensies op prijs stellen en aanbevelingen voor producten wanneer ze die nodig hebben  
  • Respond (respons) – de consumenten hechten veel belang aan de prijs, de prijs-kwaliteitverhouding, transparante kosten en voorwaarden, en een snel en eenvoudig aankoopproces van begin tot eind  
  • Retain (retentie) – volgens de consumenten waarderen ze vooral gebruiksvriendelijke loyaliteitsprogramma’s, aanmoedigingen om opnieuw te kopen en snelle antwoorden op vragen

|Over Ricoh|

Als Digital Services Company loopt Ricoh voorop in nieuwe manieren van werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2022 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl

Voor meer informatie
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl 

Volg ons!
Twitter: @RicohNL 
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl