Werknemers vinden waarden en normen binnen een bedrijf steeds belangrijker
’s-Hertogenbosch, 15 mei 2019 – De jongere generatie werknemers kiest steeds vaker voor werkgevers die matchen met hun eigen normen en waarden. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh.
Andere resultaten uit het onderzoek van Ricoh zijn:
- 65% van de medewerkers gelooft in de waarden en idealen van hun onderneming;
- 59% van de werknemers voelt zich persoonlijk betrokken bij hun werk en vindt werk een bepalende factor voor wie je bent als persoon;
- 63% denkt dat de manier waarop de wereld zakendoet de komende vijf tot tien jaar drastisch zal veranderen.
Werknemers vinden dat een verantwoordelijke werkgever moet investeren in digitale vaardigheden van werknemers en een innovatieve bijdrage moet leveren in hun sector. Ze zien nieuwe technologieën als een cruciaal aspect voor deze verandering. Zo vindt 63 procent dat technologie een centrale rol moet spelen om hen te helpen optimaal te presteren. Bovendien vindt 69 procent dat de beste werkgevers investeren in digitale technologie om de vaardigheden van de werknemers te vergroten.
*Ter referentie, de generatie werden volgens geboortejaar als volgt ingedeeld:
- BabyBoomers: 1946 – 1964
- Generatie X: 1965 – 1980
- Generatie Y: 1981 – 1995
- Generatie Z: 1996 – vandaag
|Over Ricoh|
Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!
Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).
Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl
Voor meer informatie:
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl
Volg ons!
Twitter: @RicohNL
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl