Yoursurprise legt met Ricoh Pro Z75 B2-inkjetpers basis voor verdere innovatie en groei
16.01.2024

YourSurprise legt met Ricoh Pro Z75 B2-inkjetpers basis voor verdere innovatie en groei

Ricoh, ‘s-Hertogenbosch, 16 januari 2024 – Bij YourSurprise heerste vorige maand topdrukte. Rond de feestdagen werden er ieder etmaal maar liefst 50.000 gepersonaliseerde cadeaus besteld, geproduceerd en verstuurd – variërend van chocoladerepen en -geschenkdozen tot sokken, glazen of een voetbal met je eigen naam, tekst, logo of foto erop. Juist in deze periode is ook de nieuwe Ricoh Pro Z75 B2-inkjetpers in Zierikzee geïnstalleerd: “De machine overtreft alle verwachtingen. Hiermee begint voor ons een nieuw hoofdstuk.” 

YourSurprise ontstond 18 jaar geleden op een zolderkamer in Zierikzee. Onder het motto Spread A Little Happiness groeit het bedrijf uit tot een grote speler in de markt van gepersonaliseerde cadeaus. Zo groot zelfs, dat het pas in 2020 gebouwde pand al twee jaar later moest worden uitgebreid met nog eens ruim 5.000 vierkante meter om alle ict-, marketing-, productie- en distributie-activiteiten te kunnen huizen. En vanwege de aanhoudende groei, mede dankzij de komst van de Ricoh Pro Z75 B2-inkjetpers, worden ook al plannen voor een volgende uitbreiding gemaakt.

Yoursurprise legt met Ricoh Pro Z75 B2-inkjetpers  basis voor verdere innovatie en groei
Foto: Nico Veenendaal (links) en Bartjan van Damme van Yoursurprise bij de Ricoh Pro Z75.

Grenzen verleggen, blijven innoveren en groei versnellen 

Inmiddels werken er 300 mensen bij YourSurprise, met een gemiddelde leeftijd van 30 jaar. “En in de afgelopen piekperiode nog eens 250 extra”, vertelt Nico Veenendaal, verantwoordelijk voor Business & Gifts Development. Hij beschikt over ruime grafische kennis en ervaring, en is al 25 jaar pionier op het gebied van on demand en gepersonaliseerd printen. Bij YourSurprise ziet hij alle benodigde succesfactoren, van verkoop en procesautomatisering tot printproductie, op hun plek vallen. 

Production manager Bartjan van Damme vult aan: “Tegelijkertijd lopen we soms nog tegen beperkingen aan, zoals het maximale drukformaat van onze twee Ricoh Pro C7200 printsystemen. Daarom hebben we echt uitgekeken naar de komst van de Ricoh Pro Z75. Met deze inkjetpers op B2+ formaat (585mm x 750mm) kunnen we weer verder innoveren en onze groei versnellen.” 

Ricoh Pro Z75: bedieningsgemak, snelheid en kwaliteit op B2-formaat

Tijdens hun bezoek aan de bèta-installatie van de Ricoh Pro Z75 bij Heeter in de VS raken Van Damme en Veenendaal verder overtuigd van de mogelijkheden die de nieuwe inkjetpers te bieden heeft. Veenendaal: “Allereerst uiteraard het grotere B2-formaat. Dat biedt letterlijk ruimte voor compleet nieuwe productontwikkeling, zoals bijvoorbeeld de grote adventkalenders die we nu in de aanloop naar kerstmis konden aanbieden. En de topsnelheid van 4.500 vellen per uur zorgt ervoor dat we, ook op piekmomenten, altijd over genoeg capaciteit beschikken.” 

De exclusieve samenwerking met steeds meer gerenommeerde merkeigenaren op het gebied van gepersonaliseerde verpakkingen (van chocolade en pindakaas tot wijn en whiskey) zorgt ervoor dat er ook steeds hogere eisen aan de drukkwaliteit worden gesteld. Bartjan van Damme: “Kleurkwaliteit en kleurconsistentie worden steeds belangrijker. En daar presteert de Ricoh Pro Z75 uitstekend op, terwijl wij geen volledig professionele printoperators aan de pers hebben staan. Dat zegt veel over de hoge mate van automatisering en het grote bedieningsgemak van deze machine.” 

Nieuw hoofdstuk in de samenwerking met Ricoh 

“De machine overtreft alle verwachtingen”, stelt Veenendaal. “Hiermee begint een nieuw hoofdstuk.” En dan doelt hij niet alleen op de nieuwe technische en commerciële mogelijkheden, maar ook op de samenwerking met Ricoh. “Een investering in zo’n nieuwe machine vraagt om veel onderling vertrouwen, want beide partijen steken toch ook hun nek uit. Ricoh heeft heel goed naar de vraag in de markt geluisterd bij de ontwikkeling van deze B2-machine. Daarmee stellen ze innovatieve bedrijven zoals YourSurprise in staat om zich te blijven vernieuwen.” 

Huib Kolen (Manager Product Marketing & Programs bij Ricoh Nederland) is trots op het partnerschap met YourSurprise: “De Pro Z75 is bij uitstek geschikt voor zo’n veeleisende en uiterst gestroomlijnde printomgeving, waar snelheid, flexibiliteit en betrouwbaarheid voorop staan. De groeiambities van YourSurprise zijn mede gebaseerd om voortdurende innovatie en verbreding van de mogelijkheden. Dat sluit perfect aan op het motto dat Ricoh al jaren voert, namelijk: ‘Henkaku’ – de Japanse term voor transformationele innovatie.” 

Ricoh toont innovatiekracht op drupa 2024 

Ricoh biedt bezoekers van drupa 2024 (van 28 mei tot en met 7 juni) een indrukwekkende totaalervaring op de stand in hal 8a van de Messe Düsseldorf. Onder het motto Henkaku beleven beursbezoekers nieuwe manieren om, in partnerschap met Ricoh, automatisering en efficiëntie naar een hoger niveau te brengen. Op de stand komen de nieuwste professionele printsystemen van Ricoh live in actie, waaronder uiteraard ook de Pro Z75.

|Over Ricoh|

Ricoh laat je werkplek echt voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur.

Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2022 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een omzet van 1.758 miljard yen (ongeveer 14,5 miljard USD).

Contact:
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl

Volg ons!

Linkedin - logo  Facebook - logo  X - logo  Youtube - logo

Ga voor meer informatie naar ricoh.nl of werktrends.nl