Ricoh eService

Ricoh eService

Veelgestelde vragen op eService

Veelgestelde vragen op eService

ALS JE OP DE CATEGORIELINK KLIKT, WORDEN ALLE RELEVANTE VEELGESTELDE VRAGEN OP DE PAGINA WEERGEGEVEN.

Bestellingen van verbruiksartikelen

Kan ik het bezorgadres wijzigen tijdens het bestellen van verbruiksartikelen?

Het standaard bezorgadres voor verbruiksartikelen is het adres waar de machine staat. Dat bezorgadres kan worden gewijzigd. Als dit bezorgadres wordt gewijzigd, wordt dit adres in eService opgeslagen als het nieuwe standaard bezorgadres voor dit apparaat. Als je het bezorgadres voor verbruiksartikelen hebt gewijzigd en later een adreswijziging aanvraagt voor dit apparaat in 'Mijn producten' of tijdens het invoeren van een service aanvraag dan wordt het bezorgadres niet bijgewerkt.

Hoe plaats ik een bestelling voor verbruiksartikelen?

Voordat je verbruiksartikelen op de eService website kunt bestellen, dien je jouw product eerst te registreren. Zodra je dat hebt gedaan, klik je op de hyperlink 'Bestelling van verbruiksartikelen' op de startpagina. Hier kun je het product of de producten die je wilt bestellen uit de lijst 'Product selecteren' kiezen. Volg daarna de aanwijzingen. Je kunt verschillende producten kiezen die op hetzelfde adres worden afgeleverd en verbruiksartikelen bestellen die samen in één verzending worden geleverd.

Hoe volg ik mijn bestelling met verbruiksartikelen?

Log in op de eService website en klik op de hyperlink 'Mijn producten' op de startpagina. Kies in de lijst 'Product selecteren' het product waarvoor je de bestelling met verbruiksartikelen hebt geplaatst. Klik op het serienummer en navigeer naar het gedeelte 'Bestelling van verbruiksartikelen'. Klik op de link 'Bestelling volgen' van het relevante bestelnummer om de status van de bestelling te bekijken op de website van de bezorgdienst.
 
Let op: je kunt alleen bestellingen volgen als jouw bestelling is verzonden.

Tellerstandgegevens

Hoe dien ik meerdere tellerstanden in met behulp van het uploaden van een bestand?

Je dient een geregistreerde eService gebruiker te zijn voordat je een bestand met meerdere tellerstanden kunt uploaden. Om een bestand met meerdere tellerstanden te uploaden in eService, dient de optie voor het ontvangen van een tellerstandherinnering via e-mail te zijn ingeschakeld voor het product. Klik op de link in de tellerstandherinnering e-mail, of klik op de snelkoppeling 'Meerdere tellerstanden' op de startpagina. Volg de stappen en aanwijzingen. 

Waar vind ik mijn tellerstandgegevens?

Als je jouw tellerstandgegevens wilt bekijken, ga dan naar de website: https://ricoh-kb-en.custhelp.com en scrol omlaag naar het onderdeel 'Populaire antwoorden'. Klik onder het onderdeel 'Hoe kan ik...' op de hyperlink 'Hoe geef ik de teller weer en hoe druk ik deze af?'. Je gaat automatisch naar een andere pagina. Volg de instructies op het scherm om de tellerstand te bekijken.  Als je nog steeds problemen ondervindt met het vinden van de tellerstanden op jouw product, neem dan contact op met Customer Service. Je kunt ons ook bereiken door ons een e-mail te sturen via  'Contact' op de website.

Hoe dien ik tellerstandgegevens in?

Jouw product dient eerst op de eService website geregistreerd te zijn. Daarna kun je jouw tellerstandgegevens indienen. Klik op de hyperlink 'Tellerstandgegevens' op de startpagina. Selecteer de producten uit de lijst 'Product selecteren' waarvoor je tellerstandgegevens wilt indienen. Volg daarna de aanwijzingen.

Mijn profiel

Hoe wijzig ik mijn profielgegevens ( bijv. e-mailadres)?

Als je jouw profielgegevens wilt wijzigen (bijv. het e-mailadres), klik je bovenaan de pagina op de hyperlink 'Mijn profiel'. Klik op de knop 'Mijn profiel bewerken', werk het e-mailadres en andere gegevens bij en klik vervolgens op de knop 'Bijwerken'.

Is het mogelijk om 'Naam' en 'Aanhef' in mijn profiel aan te passen?

Ja, het is mogelijk om 'Naam' en 'Aanhef' aan te passen.

Inloggegevens

Waarom kan ik niet inloggen?

Als jouw gebruikers-ID of uw wachtwoord onjuist zijn ingevoerd, kun je niet inloggen op de eService website. Het wachtwoord veld is overal hoofdlettergevoelig, dus zorg ervoor dat je kleine of juist hoofdletters gebruikt. 

Hoe verander ik mijn wachtwoord?

Als je jouw wachtwoord wilt veranderen, ga je naar de eService startpagina en klik je op de hyperlink 'Mijn profiel'. Vervolgens klik je op de tab 'Wachtwoord wijzigen'. Hier dien je zowel je huidige als je nieuwe wachtwoord in te voeren. Vervolgens klik je op de knop 'Wachtwoord wijzigen'.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Als je jouw wachtwoord bent vergeten, klik je op de openbare eService startpagina op de hyperlink 'Wachtwoord vergeten'. Je dient jouw gebruikers-ID in te voeren en vervolgens de veiligheidsvragen te beantwoorden. Als de veiligheidsvragen juist zijn beantwoord, wordt het wachtwoord naar het e-mailadres gestuurd dat je bij de registratie hebt opgegeven (dit e-mailadres is opgeslagen in het onderdeel 'Mijn profiel').

Wat moet ik doen als ik mijn gebruikers-ID ben vergeten?

Als je jouw gebruikers-ID bent vergeten, klik je op de eService startpagina op de hyperlink 'Gebruikers-ID vergeten'. Je dient je voor- en achternaam en e-mailadres in te voeren (die gebruikt zijn in het eService onderdeel 'Mijn account'). Als deze gegevens juist zijn ingevoerd, wordt het gebruikers-ID naar het e-mailadres gestuurd dat je bij de registratie hebt opgegeven (dit e-mailadres is opgeslagen in het onderdeel 'Mijn profiel').

Service aanvragen

Hoe annuleer ik een service aanvraag?

Als je een service aanvraag wilt annuleren, bel dan Customer Service. Hieronder vind je de telefoonnummers van onze Customer Service afdelingen: 
 
Ricoh Oostenrijk: +43 (0) 5 74 264 6000 
Ricoh België: +32 (0)2 5582600 
Ricoh Denemarken: +45 43666940 
Ricoh Finland: 0203 83888 
Ricoh Frankrijk: 0 892 012012  
Ricoh Duitsland: +49 (0) 511 6742 4000  
Ricoh Hongarije: +36 23 806 800 
Ricoh Ierland: 1890202900 
Ricoh Italië: 848000994 - 8 
Ricoh Luxemburg: 335887 
Ricoh Nederland: +31 (0)73 645 1333 
Ricoh Noorwegen: +47 22587800 
Ricoh Polen: 801 399 007 
Ricoh Portugal: 808203002 
Ricoh Zuid-Afrika: 27117235444 
Ricoh Spanje: 902.700.000 
Ricoh Zweden: 020-734734 
Ricoh Zwitserland: 0844 802 002 
Ricoh Verenigd Koninkrijk: 0330 123 0311
Ricoh Turkije: +90 212 370 96 00

Kan ik het service-adres wijzigen tijdens het aanmaken van een service aanvraag?

Het is mogelijk om het service-adres te wijzigen als je een service aanvraag aanmaakt. Je kunt kiezen of deze wijziging permanent of tijdelijk moet worden doorgevoerd, en of de wijziging alleen voor deze service aanvraag geldt. Als je de adreswijziging als permanent aanduidt, dan wordt het adres gebruikt voor deze service aanvraag en wordt Ricoh op de hoogte gebracht van de wijziging. Aanvragen voor permanente adreswijzigingen moeten worden gevalideerd door Ricoh. Pas als dit is gebeurd, dan wordt het installatie-adres dat als standaard service aanvraag-adres wordt weergegeven in eService permanent bijgewerkt. Als er andere apparaten zijn toegewezen aan dit account/deze locatie, dan wordt het adres voor al deze apparaten gewijzigd.

Hoe dien ik een service aanvraag in?

Als je een service aanvraag wilt indienen, dient jouw product eerst op de eService website te zijn geregistreerd. Zodra je jouw product hebt geregistreerd, klik je op de hyperlink 'Service aanvraag' op de homepagina. Hier kunt je het product waarvoor je een service aanvraag wilt indienen uit de 'Selecteer product'-lijst selecteren. Volg daarna de navigatiehandleiding en aanwijzingen.

Hoe kan ik mijn service aanvraag volgen?

Als je jouw service aanvraag wilt volgen, klik je op de startpagina op de hyperlink 'Mijn producten'. Kies in de lijst 'Product selecteren' het product waarvoor de service aanvraag is ingediend. Klik vervolgens op de knop 'Productinformatie bekijken' en ga naar het onderdeel 'Service aanvragen'. Een service aanvraag kan meerdere statussen hebben. Bijvoorbeeld: 'Nog in te plannen' - Het verzoek is geregistreerd en wordt aan een service engineer toegewezen. 
'Verzonden/onderweg' - service engineer is toegewezen/onderweg. 
'Op locatie' - service engineer heeft de site bereikt/werkt aan het probleem. Kies de service aanvraag en klik op de knop 
'Details bekijken' voor meer informatie.
 
Let op: je kunt alleen service aanvragen volgen die online zijn ingediend.

Productregistratie

Hoe kan ik meerdere producten op dezelfde locatie registreren?

Je kunt extra apparaten op dezelfde locatie registreren door één product te registreren en daarna de meldingen op het scherm te volgen om meerdere apparaten te registreren. Standaard worden alle gevonden apparaten geselecteerd. Je kunt echter de vinkjes verwijderen bij de producten die je niet wilt registreren.  
Bovendien worden standaard het reserve e-mailadres en de e-mailvoorkeuren voor de tellerstanden van het eerste geregistreerde apparaat overgenomen. Je kunt het e-mailadres, de e-mailvoorkeuren en de naam voor een apparaat in het overzicht wijzigen. 
 
Eventueel kun je de gegevens later bewerken via "Mijn producten".   
Registraties voor meerdere producten op dezelfde locatie moeten eerst worden goedgekeurd. Over het algemeen worden de producten binnen 2 werkdagen aan jouw eService-account toegevoegd.

Wat is de achterliggende gedachte van een 'Machinenaam'?

Als je een product registreert, kun je ervoor kiezen jouw product een 'Machinenaam' te geven. Je kunt zelf kiezen welke naam je het product wilt geven. Dit helpt je jouw product snel te identificeren, bijv. Begane grond kleur.

Hoe registreer ik een product zodat ik er via de eService website toegang toe kan krijgen?

Je hebt zowel het serienummer van het product nodig als de postcode van de locatie van het product. Het serienummer vind je op de voorkant van jouw machine. Zodra je deze informatie hebt, ga je naar de startpagina van de eService website. Klik hier op de hyperlink "Een nieuw product registreren" Registreer jouw Ricoh product online en profiteer van alle eService mogelijkheden. Volg vervolgens de aanwijzingen.  
 
Als het serienummer of de postcode onjuist zijn ingevoerd, kun je niet verder gaan. Je wordt dan gevraagd de lokale Customer Service afdeling te e-mailen voor meer informatie. De lokale Customer Service afdeling ontvangt e-mails die verzonden zijn via het onderdeel 'Contact'.

Hoe registreer ik meerdere producten?

Als je 10 of meer producten op de eService website wilt registreren, stuur dan een e-mail naar de Customer Service afdeling van jouw land. Vermeld in deze e-mail de log-in gebruikersnaam waarop de producten moeten worden geregistreerd en het accountnummer. 
 
Hieronder vind je de e-mailadressen van de Customer Service afdelingen:   
 
Ricoh Oostenrijk: kundendienst@ricoh.at 
Ricoh België: eservices@ricoh.be 
Ricoh Denemarken: order@ricoh.dk 
Ricoh Finland: service@ricoh.fi 
Ricoh Frankrijk: demande.internet@ricoh.fr 
Ricoh Duitsland: eService@service.ricoh.de
Ricoh Hongarije: szerviz@ricoh.hu 
Ricoh Ierland: eservice@ricoh.ie 
Ricoh Italië: supporto.eservice@ricoh.it
Ricoh Luxemburg: support@ricoh.lu 
Ricoh Nederland: customer.control@ricoh.nl 
Ricoh Noorwegen: kundesenter@ricoh.no
Ricoh Polen: service@ricoh.pl 
Ricoh Portugal: eservice@ricoh.pt 
Ricoh Zuid-Afrika: eservice@ricoh.co.za 
Ricoh Spanje: cac@ricoh.es 
Ricoh Zweden: kundservice@ricoh.se 
Ricoh Zwitserland: servicedesk_eservice@ricoh.ch 
Ricoh Verenigd Koninkrijk: eservice@ricoh.co.uk 
Ricoh Turkije: servis@ricoh.com.tr

Snel zoeken

Hoe gebruik ik Snel zoeken?

Je kunt alleen snel zoeken via de functie op de startpagina wanneer je je hebt aangemeld. Je kunt zoeken aan de hand van drie verschillende gegevens:  
  1. Serienummer: vul een volledig serienummer van een product in en klik op "Zoeken". Het serienummer moet al zijn geregistreerd onder jouw eService-account. Je wordt vervolgens doorgestuurd naar de pagina voor dit serienummer in "Mijn producten". Op de pagina "Mijn producten" kun je oudere service aanvragen, bestellingen voor verbruiksartikelen en tellerstanden bekijken. Ook kun je nieuwe service aanvragen en bestellingen voor verbruiksartikelen invoeren en tellerstanden voor een bepaald serienummer invoeren.  
  2. Service aanvraag: Klik in het vervolgkeuzemenu op "Service aanvraag", vul een volledig nummer voor de service aanvraag in en klik op "Zoeken". Je kunt alleen zoeken naar service aanvragen voor serienummers die al onder jouw eService-account zijn gekoppeld. Je ziet vervolgens informatie over de service aanvraag en kunt een nieuwe service aanvraag versturen.  
  3. Bestelling van verbruiksartikelen: Klik in het vervolgkeuzemenu op "Bestelling van verbruiksartikelen", vul een volledig bestelnummer van een verbruiksartikel in en klik op "Zoeken". Je kunt alleen zoeken naar bestellingen van verbruiksartikelen voor serienummers die al onder jouw eService-account zijn gekoppeld. Je ziet vervolgens informatie over de bestelling en kunt een nieuwe bestelling versturen.

Mijn producten

Hoe verwijder ik een product dat op mijn naam is geregistreerd?

Je kunt een of meerdere producten uit je profiel verwijderen door de optie 'Product(en) verwijderen' in 'Mijn producten' te selecteren. Selecteer vervolgens de producten die je wilt verwijderen. Let op: Bij meerdere machines is het mogelijk dat de producten op meerdere pagina's weergegeven worden.  
 
Het verwijderen van een product binnen jouw eService-account betekent niet dat een overeenkomst of facturering wordt stopgezet.
 

Hoe kan ik het adres wijzigen voor een apparaat?

 
Het is mogelijk om een wijziging aan te vragen van het adres waar het apparaat zich bevindt. Er wordt je dan gevraagd om een reden voor deze wijziging op te geven. Na ontvangst van de aanvraag verifieert Ricoh de wijziging. Pas nadat dit is gebeurd, wordt het adres permanent bijgewerkt in eService. Als er andere apparaten zijn toegewezen aan dit account/deze locatie, dan wordt het adres voor al deze apparaten gewijzigd.