Business Solutions Thumbnail

Business Solutions

Werk slimmer, efficiënter en succesvoller. Met de juiste tools en technologieën die vóór jou werken. 

Ontdek meer
Verbeter de werkervaring met een perfect ingerichte digitale werkplek.
Lees meer
Verhoog de productiviteit door repetitieve, tijdrovende processen te automatiseren.
Lees meer
Zorg dat medewerkers altijd en overal toegang hebben tot de juiste informatie met een flexibel ingerichte printinfrastructuur.
Lees meer
Bescherm je organisatie en (gevoelige) data tegen cybercriminaliteit.
Lees meer
Realiseer professioneel print- en drukwerk, van de hoogste kwaliteit.
Lees meer
Products Services Thumbnail

Producten & Diensten

Duurzame, veilige en betrouwbare producten en diensten als startpunt voor je digitale werkplek.

Print altijd en overal, soepel en snel met ons brede assortiment aan printoplossingen en software.
Lees meer
Voldoe aan de wensen van je eindklant met ons brede assortiment aan productiesystemen en software.
Lees meer
Creëer een perfecte werkervaring met onze diensten, die afgestemd zijn op jouw werkomgeving.
Lees meer
Print op textiel en promotionele artikelen, zoals t-shirts, sweaters en sokken.
Lees meer
Maak foto's met een uitstekende beeldkwaliteit met onze digitale camera's.
Lees meer
Vind alles wat je nodig hebt voor je Ricoh apparatuur, zoals inkt, toner en andere onderdelen.
Lees meer
Support Thumbnail

24/7 antwoord op je vraag

Hulp nodig bij een product of heb je een andere vraag aan ons? Je kunt hier terecht voor support, advies en snelle oplossingen. Ons team staat voor je klaar.

Support
Gebruik onze self-service om antwoord te vinden op je vraag, drivers te downloaden en meer.
Lees meer
Beheer eenvoudig je Ricoh producten online. Bestel verbruiksartikelen, geef tellerstanden door of stel een servicevraag.
Lees meer
News Events Thumbnail

Altijd op de hoogte

Lees het laatste nieuws, blijf op de hoogte van onze productinnovaties en ontdek welke evenementen we organiseren.

Blijf op de hoogte
Ontdek het laatste nieuws en updates van Ricoh die je werkplek vóór je laten werken.
Lees meer
Bezoek onze aankomende evenementen, waar we onze nieuwste technologieën en innovaties tonen.
Lees meer
About Us Thumbnail

Over Ricoh

Ontdek hoe Ricoh je succesvol laat werken. Maak kennis met onze managementfilosofie, visie, missie en kernwaarden.

Ontdek Ricoh
Lees meer over Ricoh en hoe we je succesvol laten werken.
Lees meer
Sta jij open voor verandering? Bij Ricoh regisseer je je eigen groeipad. Ontdek onze vacatures en solliciteer.
Lees meer
Insights Thumbnail

Inspiratie

Doe waardevolle inzichten op met onze onderzoeken, e-books, praktijkverhalen en meer.

Doe inspiratie op
Uitgelicht
Contact

Managed Document Solutions

Binnen de sterk concurrerende markten van vandaag is het efficiënt ontsluiten en verspreiden van informatie fundamenteel voor uw zakelijke succes. Ricoh Managed Document Services biedt oplossingen op maat voor de optimalisatie van uw documentprocessen, zodat de juiste informatie beschikbaar is op het juiste moment en de juiste plaats.

Onze service richt zich op drie essentiële elementen van het documentbeheer:

  • Het creëren van informatie
  • Het doorgeven van informatie binnen uw bedrijf
  • De verwerking van informatie zodat die toegevoegde waarde oplevert voor uw bedrijf


Elke Managed Document Services-oplossing wordt ontworpen om aan te sluiten op uw behoeften, zowel wat betreft uw doelstellingen als de dagelijkse praktijk van uw bedrijf.

In nauwe samenwerking met uw team maken we gebruik van onze bewezen aanpak om zo tot de beste configuratie voor uw organisatie te komen:

  • Om te beginnen evalueren we hoe uw bedrijf geprinte en digitale informatie ontsluit, gebruikt en opslaat, en onderzoeken we uw werkomgeving, uw apparatuur en de informatie zelf.
  • Vervolgens gaan we aan de slag om uw infrastructuur te verbeteren en zo te verzekeren dat uw werknemers probleemloos toegang krijgen tot de informatie die ze nodig hebben om hun werk te kunnen doen
  • In de volgende stap kijken we naar het input- en outputgedrag in uw bedrijf – wat uw gebruikers afdrukken en waarom
  • Wanneer we deze informatie hebben verzameld, bepalen we welke technologie voor het afdrukbeheer uw bedrijf het beste kan helpen om de productiviteit te vergroten en de hoeveelheid verspilling te beperken
  • Gedurende het gehele proces evalueren we hoe uw werknemers reageren op verandering en passen we indien nodig onze aanpak daarop aan
  • Tot slot verzekeren we, nadrukkelijk rekening houdend met eventuele wet- en regelgeving met betrekking tot de gegevensbescherming, samen met u dat de verbeteringen blijven doorgaan naarmate uw bedrijf verder groeit en verandert
  • Ricoh kan in het kader van de verleende service ook alle eventuele andere leveranciers die informatie toevoegen aan uw infrastructuur voor documentbeheer aansturen, zodat u uw processen kunt stroomlijnen en de kosten en de managementoverhead kunt beperken.
De voordelen

Ricoh Document Management Services op maat zijn ontworpen om aan te sluiten op uw bedrijf, zodat u efficiënter kunt omgaan met uw informatie. Onze oplossingen hebben hun praktische nut bewezen en helpen u:

Klanttevredenheid te vergroten door kortere responstijden
Klanten verwachten en verdienen een efficiënte en goed geïnformeerde dienstverlening. Dankzij de stroomlijning van uw documentprocessen kunnen werknemers die direct met klanten werken hun taken eenvoudiger verrichten en de persoonlijke dienstverlening aanbieden die leidt tot grotere klanttevredenheid en -loyaliteit.

Haal meer waarde uit uw informatiekapitaal
Onze oplossingen zijn ontworpen om het vrije verkeer van informatie door heel uw organisatie mogelijk te maken. Door uw informatie beter beschikbaar, aanpasbaar, doorzoekbaar, overdraagbaar en recyclebaar te maken, vergroot u de mogelijkheden van uw organisatie om zich snel aan te passen aan de veranderende zakelijke omgeving.

Verbeter de productiviteit en beperk het afval
Door de technologie af te stemmen op de manier waarop mensen het liefste werken en hen te helpen zich aan veranderingen aan te passen, vergroten de prestaties en de productiviteit direct. Daarnaast helpen wij u de kosten van uw bedrijfsprocessen te beheersen doordat we bottlenecks opsporen en het gebruik van middelen beperken teneinde de verspilling van tijd en voorraden te beperken en de return on investment te vergroten.

Klantcase

De volgende klantcase illustreert hoe Ricoh Managed Document Services toegesneden worden op verschillende scenario's:

Beheersing van de outputkosten

In verschillende sectoren zoeken organisaties naar nieuwe manieren om de kosten van de backoffice te beperken zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit van de dienstverlening of de klanttevredenheid.

Onze oplossingen op maat stellen organisaties in staat afdrukvolumes, -kwaliteit en -kosten te optimaliseren. Elke oplossing begint met een onderzoek naar de omvang van het machinepark, de verhouding tussen het aantal gebruikers en apparaten, de afdrukworkflows en de meest gebruikte toepassingen.

Vanuit deze inzichten werkt Ricoh vervolgens samen met de organisatie aan de implementatie van oplossingen voor:

  • Het routeren van afdruktaken
  • De bewaking van de toegang en beperking van verspilling 
  • De bewaking van het toegewezen gebruik en beheersing van de kosten per toewijzing
  • De centralisatie van de reportage
  • Het beheer van de outputomgeving

Beheer van meerdere leveranciers

Doordat Ricoh optreedt als enige aanspreekpunt voor documentoplossingen van derden, zijn wij in staat de tijd en de inspanning die de klant moet besteden aan verschillende leveranciers, te beperken.

Wij beheren en meten de dagelijkse activiteiten en verzekeren de handhaving van het Service Level Agreement (SLA), zodat organisaties kunnen rekenen op een constant serviceniveau. Dankzij deze benadering zijn bedrijven in staat hun uitgaven te beperken tot een kleinere groep leveranciers en zo de kosten te beperken.


Verwante oplossingen

  • Digitale Facturatie Services

    Digitale Facturatie Services

    Optimaliseer uw financiële activiteiten en stap over op papierloos factureren op een snelheid die zowel u, uw klanten als uw leveranciers bevalt.

  • Ricoh Expense Manager

    Ricoh Expense Manager

    Ricoh Expense Manager is een platform in de cloud dat het onkostendeclaratieproces van het ontvangst van de bon tot de goedkeuring en rapportage ervan automatiseert.