IDC MarketScape: Ricoh wereldleider in inkjet op hoge snelheid
Baanbrekende successen
Onlangs heeft deze aanpak nog geleid tot successen die baanbrekend zijn. Denk bijvoorbeeld aan de bekroonde RICOH Pro VC70000. Met de gepatenteerde droogtechnologie en inkten heeft Ricoh een uitgebreid kleurenbereik geïntroduceerd. Het samenspel tussen deze innovaties maakt niet alleen hogere inktlimieten voor een hogere beeldkwaliteit mogelijk, maar ook kortere doorlooptijden om eenvoudiger SLA’s te halen en een snellere doorvoer te realiseren. Tegelijkertijd stelt dit klanten in staat om zonder voorbehandeling of primer te printen op niet-gecoate, offset gecoate, inkjet behandelde en inkjet gecoate papiersoorten. Dit zorgt voor een grotere creatieve flexibiliteit en lagere papierkosten. Blijven innoveren is dan ook de norm bij Ricoh. Elk jaar investeert het meer dan 1 miljard dollar in R&D. Die investeringen werpen hun vruchten af in de vorm van innovaties, die een krachtig antwoord bieden op knelpunten in de praktijk en doelen van de klant.
Lange termijn relaties
Ricoh bouwt relaties voor de lange termijn op die niet eindigen na de aankoop. De mensen van Ricoh hanteren een high touch-strategie. Naarmate bedrijfsbehoeften zich ontwikkelen, evolueren ook de manieren waarop Ricoh ze aanpakt. Een andere belangrijke factor die bijdraagt aan de sterke marktpositie van Ricoh, zijn volgens IDC MarketScape de plannen van Ricoh om haar diensten voor bedrijven verder uit te breiden. Zo helpt Ricoh klanten om hun omzet en paginavolumes nog lang na de implementatie te laten doorgroeien.
Eisen van de markt
“Samen met klanten krijgen we inzicht in hun behoeften en hoe ze zich kunnen aanpassen aan de eisen van de markt. De oplossingen en diensten die wij ontwikkelen, ondersteunen hen daarbij. Dat is in een notendop de basis van alles wat we bij Ricoh doen”, zegt Lucas Stevens, Product Marketeer Commercial and Industrial Printing, Ricoh Nederland. “Dankzij onze flexibiliteit kunnen wij technologie ontwikkelen die niet alleen hoge prestaties levert, maar tegelijkertijd ook de kwaliteit, productiviteit en creativiteit naar een hoger niveau tilt. De resultaten spreken voor zich als je kijkt naar hoe we langlopende relaties hebben opgebouwd. Terwijl wij klanten helpen om het goed te doen, helpen zij ons om oplossingen te creëren die zowel hun als onze toekomst mee vormgeven.”
1 “IDC MarketScape: Worldwide High-Speed Inkjet Press 2019-2020 Vendor Assessment”, doc #US45705519, December 2019, https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=US45705519
Over IDC MarketScape
IDC MarketScape gebruikt een speciaal model om het concurrentievermogen van aanbieders van ICT-diensten in een bepaalde markt te beoordelen. Voor het onderzoek wordt een strenge scoremethode gehanteerd op basis van zowel kwalitatieve als kwantitatieve criteria. Het resultaat is één grafische weergave waarop de positie van elke leverancier in een bepaalde markt te zien is. IDC MarketScape zet IT- en telecomaanbieders op een zinvolle manier tegen elkaar af door hun product- en dienstenaanbod, capaciteiten en strategieën, en huidige en toekomstige marktsuccesfactoren met elkaar te vergelijken. Daarnaast krijgen afnemers van technologie een compleet beeld van de sterke en zwakke punten van hun huidige en potentieel nieuwe leveranciers.
|Over Ricoh|
Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!
Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).
Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl
Voor meer informatie:
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl
Volg ons!
Twitter: @RicohNL
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl