Meerderheid werknemers denkt dat technologie hun werkervaring verbetert
Veranderende manier van werken
Positief voor de werkgevers is dat bijna drie kwart (72%) van de Europese werknemers aangeeft meer te willen bijdragen aan de prestaties van hun organisatie. Technologie gaat dit mogelijk maken, doordat tijdrovende administratieve functies automatisch kunnen gebeuren. Werknemers kunnen zo meer focussen op zaken die er echt toe doen.
Technologie is geen wondermiddel
83% van de Nederlandse kantoormedewerkers verwacht van hun werkgever tools om beter samen te werken met hun collega’s, ongeacht hun locatie. Deze tools zorgen voor meer flexibiliteit en het benutten van vaardigheden.
Communicatie en training
Nu technologie de manier waarop we werken snel verandert, moeten werkgevers voor de tools en training zorgen om het maximum te halen uit hun werknemers. 69% van de Europese werknemers vindt dat de beste werkgevers investeren in digitale technologieën om de personeelsvaardigheden te vergroten. Daarbij vertrouwt 60% van deze werknemers dat hun werkgever zal investeren in technologie om in te spelen op de personeelsbehoeften van de toekomst. Dat geeft aan hoezeer de kijk op technologie op het werk de voorbije jaren is geëvolueerd.
Nederland onder de loep:
Werknemers denken dat werkgevers AI en andere technologie zullen gebruiken om de werkervaring voor de mens te verbeteren | Werknemers maken zich zorgen dat technologie zoals AI en robotica hun functie zal overnemen | Werkgevers hebben een strategie om technologie zoals AI en robotica te integreren op de werkvloer en communiceren hierover | Werknemers verwachten van hun werkgever tools om beter samen te werken met hun collega’s, ongeacht hun locatie | |
Nederland | 52% | 19% | 26% | 83% |
-Einde-
Over het rapport: Het Future of Work-rapport analyseert meer dan 100 bronnen voor de beste inzichten en voorbeelden van hoe technologie de arbeidsmarkt zal vormgeven. Hieruit blijkt dat technologie nieuwe vormen van samenwerking mogelijk zal maken tussen mensen onderling, tussen mens en machine en tussen machines onderling (automatisering).
Over het onderzoek: Opinium Research LLC peilde tussen 30 augustus en 5 september 2019 naar de mening van 3000 kantoormedewerkers. Hierbij waren telkens 500 respondenten afkomstig uit het VK, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië en Nederland.
|Over Ricoh|
Als Digital Services Company laat Ricoh je werkplek écht voor je werken. Al meer dan 85 jaar benutten we de kracht en kansen van technologie. We helpen werkend Nederland bij het versnellen van de digitale transformatie, het optimaliseren van bedrijfsprocessen, het adopteren van hybride werken en het inrichten van een flexibele IT-infrastructuur. Veilig, efficiënt en duurzaam!
Met het hoofdkantoor van de Ricoh Group in Tokio, is het bedrijf actief in meer dan 200 landen en regio’s. In het financiële jaar dat eind maart 2023 afliep, realiseerde de Ricoh Group wereldwijd een verkoopomzet van 2.134 miljard yen (ongeveer 16 miljard USD).
Ga voor meer informatie naar http://www.ricoh.nl
Voor meer informatie:
Afdeling Communicatie, Ricoh Nederland: communicatie@ricoh.nl
Volg ons!
Twitter: @RicohNL
LinkedIn: /RicohNetherlands
Facebook: /ricohnederland
YouTube: /ricohnl
Blog: WerkTrends.nl