Verbind medewerkers, werkplekken en ervaringen
Als organisatie sta je voor de uitdaging om hybride werken doorlopend te optimaliseren. En om de werkomgeving hier volledig op in te richten.
Met RICOH Spaces maak je dit mogelijk. Hiermee boeken medewerkers eenvoudig een werkplek, parkeerplek of vergaderruimte. Terwijl je als organisatie het aantal werkplekken, ruimtes en parkeerplekken eenvoudig beheert en inzicht krijgt in het kantoorgebruik.
Bekijk de video.
Functionaliteiten
-
Werkplekken reserveren
-
Meeting Room Management
-
Bewegwijzering
-
Bezoekersbeheer
-
Narrowcasting
-
Serviceverzoeken
-
Aanwezigheids- en omgevingssensoren
Werkplekken reserveren
Soepel en snel aan de slag
Meeting Room Management
Altijd en overal soepel reserveren
- Boek gekoppelde vergaderruimtes in één keer
- Beheer bezoekers binnen dezelfde workflow
- Vraag services aan tijdens het boeken
- Beveilig belangrijke vergaderruimtes met authenticatie
- Zoek ruimtes met specifieke functies (via de webbrowser of plattegrond)
- Een overzicht van de boeking, met de optie om de achtergrond te veranderen
- Meldingen wanneer je incheckt en waarschuwingen als dit niet gebeurt, waarna de vergaderruimte automatisch weer vrijkomt
- IoT-sensoren die jouw binnenkomst detecteren, waardoor de lampen aangaan
- Een functie waarmee je de vergadering eerder beëindigt
Bewegwijzering
Breng je werkplek tot leven met interactieve 3D-bewegwijzering
- Eenvoudige en effectieve bewegwijzering
- Belangrijke voorzieningen zijn snel te vinden, zoals kantines, toiletten en nooduitgangen
- Bezoekers bewegen zich prettig door het kantoorgebouw
Bezoekersbeheer
Efficiënt, digitaal bezoekersbeheer
Narrowcasting
Een unieke ervaring voor medewerkers en klanten
- Houd je medewerkers op de hoogte van bedrijfsnieuws, branchetrends, het weer, sportnieuws of aandelen
- Toon relevante data via dashboards en ranglijsten
- Maak o.a. werkplekreservering en bewegwijzering mogelijk via de displays
- Promoot evenementen en trainingen
Serviceverzoeken
Stroomlijn processen met serviceverzoeken
- Plan geautomatiseerde acties, zoals een nieuw schoonmaakverzoek
- Integreer met ticketbeheersystemen van derden, zoals ServiceNow
- Ontvang meldingen van serviceverzoeken rechtstreeks in Microsoft Teams
- Boek bezoekers vooraf in en vraag vooraf services aan
- Wijs services toe aan specifieke ruimtes
Aanwezigheids- en omgevingssensoren
Verbeter de werkplek met AI-gedreven IoT-sensoren
- Realtime inzicht in het aantal medewerkers per verdieping.
- Annuleer een meeting als er na 10 minuten niemand aanwezig is in de ruimte.
- Vergelijk hoe bureaus, vergader- en samenwerkingsruimtes worden geboekt en gebruikt.
- Verbeter de werkplekefficiency. Bijvoorbeeld door na te gaan of ruimtes langer worden gebruikt dan nodig is. Of in hoeverre de ruimte groot genoeg is voor het aantal medewerkers voor de vergadering.
Waarom RICOH Spaces?
Met RICOH Spaces beschik je als organisatie over een dynamisch platform waarmee je hybride werken maximaal faciliteert.
- Wereldwijd toepasbaar en in meerdere talen beschikbaar
- Gebruiksvriendelijk ontwerp
- Een openbare roadmap met feedback van de organisaties die je voorgingen
- De nieuwste cloudtechnologie waarmee het platform schaalbaar wordt
- Uitgebreide gegevensverzameling stelt je in staat om de werkplekervaring doorlopend te optimaliseren
- Profiteer van partnerintegraties met Ricoh als centraal aanspreekpunt
Ga voor een optimale werkplekervaring
Zelf de voordelen ervaren?
Vraag vrijblijvend advies aan en ontdek de meerwaarde van RICOH Spaces voor jouw organisatie.
Kosteloos advies