Slimme workflows en automatisering: waar begin je mee?
Inspiratie
De voordelen van slimmere workflows
Hoe kan je organisatie groeien? En hoe kun jij ervoor zorgen dat medewerkers meer tijd hebben voor waardevolle taken?
-
Automatiseer workflows voor operationele efficiëntie
-
Zorg voor veilige informatie, toegang en compliance
-
Laat processen en systemen beter op elkaar aansluiten
-
Bepaal welke taken je kan uitbesteden
-
Automatiseer de factuurverwerking voor Finance & Accounting
Automatiseer workflows voor operationele efficiëntie
Minimaliseer handmatige en repetitieve taken
Tegenwoordig is slimmer werken essentieel. Automatisering zorgt voor concurrentievoordeel, dankzij snellere, flexibelere en minder foutgevoelige workflows.
Benieuwd hoe jouw organisatie kan profiteren van slimme workflows en hoe je deze implementeert?
Zorg voor veilige informatie, toegang en compliance
Vind de juiste informatie in een handomdraai
87% van de werknemers zegt het vaak lastig te vinden om de juiste documenten te vinden. Dit komt omdat informatie in verschillende systemen en devices staat opgeslagen. Het gevolg is een langere doorlooptijd van processen. Waardoor klanten, leveranciers en collega's langer moeten wachten.
Met de juiste oplossingen voor documentverwerking en -archivering voorkom je dit, en zorg je ervoor dat medewerkers vanaf elke locatie toegang hebben tot belangrijke informatie.
Laat processen en systemen beter op elkaar aansluiten
Zó verbind je de systemen
In veel processen vinden administratieve taken nog handmatig plaats. Dit komt omdat systemen niet zijn geïntegreerd om gegevens te verbinden, verzamelen en ordenen. Dit kan veel efficiënter. Medewerkers kunnen hun tijd beter besteden aan taken die écht waarde toevoegen aan de organisatie.
Ben je benieuwd wat er zoal mogelijk is? Ontdek hoe je de systemen in jouw organisatie met elkaar verbindt, zodat medewerkers meer tijd overhouden voor kerntaken.
Bepaal welke taken je kan uitbesteden
Besteed repetitieve processen uit en houd focus op kerntaken
Elke organisatie heeft te maken met noodzakelijke, maar tijdrovende en repetitieve processen. Denk aan de facturatie, printen en scannen van (grote hoeveelheden) documenten en postverwerking. Bespaar tijd en kosten door deze taken uit te besteden aan Ricoh. Zodat je medewerkers tijd overhouden voor taken die er echt toe doen en die je organisatie vooruitbrengen.
Automatiseer de factuurverwerking voor Finance & Accounting
Faciliteer snellere transacties
Finance heeft te maken met tal van documenten in uiteenlopende formats. Daarom verwerkt het team de informatie in verschillende applicaties en software. Hier komen vaak handmatige handelingen bij kijken. Dit kost tijd en middelen, maar dit valt vaak niet direct op. Bovendien kan het lastig zijn om de geldstromen te beheren, voor compliance te zorgen, nauwkeurige rapporten op te stellen en vertragingen in betalingen te voorkomen.
Ontdek hoe je de factuurverwerking automatiseert in jouw organisatie en wat het je oplevert.
Vraag een gesprek aan
Maak een afspraak met een Ricoh-expert
Benieuwd hoe je jouw processen stroomlijnt, zodat je meer tijd en ruimte overhoudt voor kerntaken? Onze experts inspireren je graag met de mogelijkheden.