Ricoh Blogs
-
Samen voor Den Bosch: sollicitatietraining voor Bossche vmbo’ers
Op dinsdag 30 januari sloegen JINC Brabant, de Sancta Maria Mavo en Ricoh de handen ineen voor een initiatief om de kansengelijkheid in de Bossche regio te verbeteren. Samen organiseerden we die dag een sollicitatietraining voor vmbo-leerlingen, met als thema ‘Samen voor Den Bosch’.
-
Duurzaamheidsdoelen behalen met een milieuvriendelijke printinfrastructuur
Steeds meer organisaties maken serieus werk van hun duurzaamheidsdoelstellingen. En dat is maar goed ook, met het oog op de CSRD-richtlijn. Hoe speel je hier concreet op in met je printinfrastructuur? SDG-impact lead Nicolette Kraay en Senior Marketeer Tim Scharn vertellen er meer over en introduceren de nieuwe, duurzame IM C-printerserie.
-
Leerlingen voor één dag aan het roer van Ricoh, voor meer kansengelijkheid op de arbeidsmarkt
Twee leerlingen van kindcentrum De Duizendpoot in Den Bosch namen plaats op de stoel van onze CEO Eugene Kersjes. Als ‘Duurzame Baas van Morgen’ inspireerden zij ons met hun frisse ideeën. Eugene en SDG Impact Lead Nicolette Kraay delen hun visie op dit bijzondere initiatief, die we organiseren in samenwerking met JINC.
-
Bij te veel bedrijven is het als vrouw nog ‘lonely at the top’
Het is vandaag Internationale Vrouwendag. Onze HR-directeur Valérie Bohnenn en SDG Impact Lead Nicolette Kraay delen hun visie. “Diversiteit en inclusie ontstaat niet vanzelf - of veel te langzaam. Vandaar de oproep: #EmbraceEquity.
-
Gefeliciteerd met onze verjaardag
2023 staat voor Ricoh Nederland in het teken van verandering. Tegelijk blijft het belangrijkste hetzelfde: bij Ricoh staat de mens centraal. Het thema van Foundation Day is dit jaar dan ook ‘Fulfillment through Work’.
-
Women in Sales Awards geven onze rolmodellen in sales een podium
Zeg je ‘salesprofessional’, dan denken veel mensen nog altijd aan een man. Maar klopt dat beeld nog wel? Niet als het ligt aan Merel Commandeur en Annemieke de Graaf, die deelnamen aan de internationale Women in Sales Awards.
-
Zorg voor meer voldoening in ’t werk, verlicht de administratieve last
Een meerderheid van de medewerkers in Nederland is op zoek naar meer zingeving en creativiteit in het werk. Volgens Valérie Bohnenn, HR-directeur van Ricoh EMEA/Nederland, legt dit fenomeen een fundamenteel probleem bloot in onze werkcultuur. -
Het brede gesprek aangaan met klanten, vanuit inzicht in hun business
De salesorganisatie van Ricoh onderging vorig jaar een ingrijpende transformatie. Inmiddels zijn we een jaar verder. Sales Director Jeroen Drummen deelt zijn inzichten en persoonlijke ervaringen.
-
Écht effectief hybride werken: er valt nog een wereld te winnen
De tijden zijn veranderd. Hybride werken is de norm. Marketing Director Maurits Aalders vertelt over de noodzaak van een doordacht beleid.
-
Op Internationale Vrouwendag doorbreken we vooroordelen over vrouwen én mannen
Het is vandaag Internationale Vrouwendag. Onze HR-directeur Valérie Bohnnen deelt haar persoonlijke ervaringen.
-
Digitale transformatie helpt organisaties groeien, zich ontwikkelen
Digitale transformatie is overal, in veel verschillende vormen. Marketing Director Maurits Aalders vertelt over de veranderingen die dit teweegbrengt.
-
Al 86 jaar is Ricoh pionier als het gaat om nieuwe manieren van werken
Op 6 februari zijn we jarig. Op onze Foundation Day vieren we dat Ricoh 86 jaar geleden werd opgericht. CEO Bob van Heyningen blikt terug én vooruit.
-
De duurzame werkomgeving is geen science fiction meer
Verduurzaming staat hoog op de managementagenda van organisaties. Marketing Director Maurits Aalders vertelt over de noodzaak en kansen.
-
Ricoh en Avantage: win-win van digital services en solide IT
Hoe profiteren organisaties van de samenwerking tussen Ricoh en Avantage? CEO’s Bob van Heyningen (Ricoh) en Eric Carree (Avantage) belichten de voordelen.
-
Zo maak je ambassadeurs van je engineers
Onze engineers hebben veel klantcontact. We zetten onze engineers ook in als onze ambassadeurs. -
Hybride werken brengt mens, technologie en proces samen
De werkomgeving verandert in rap tempo. Marketing Director Maurits Aalders vertelt welke impact dit heeft én hoe Ricoh hiermee omgaat. -
Werken vanaf nu met Ricoh en Avantage
Als Digital Services Company brengen wij organisaties vooruit. Samen met ICT-dienstverlener Avantage maken we werken vanaf nu mogelijk.
-
Specialistisch advies op maat van Ricoh
De markt verandert, dus wij ook. Onze sales collega’s passen zich aan de wensen van de klant aan. Hoe dat werkt?